Wypalanie serwisowe filtrów DPF

Wypalanie DPF

Jeżeli poruszamy się samochodem z silnikiem diesla głównie w miastach zakorkowanych, na krótkich dystansach oraz z bardzo niskimi prędkościami, z całą pewnością i na pewno zapełnienie sadzą filtra DPF przekroczy dopuszczane normy. Auto wówczas zasygnalizuje konieczność jego oczyszczenia za pomocą specjalnej kontrolki na desce rozdzielczej lub też przejdzie w tryb awaryjny. Zapchany filtr DPF można próbować oczyścić w serwisie, wykonując tak zwane wymuszone dopalanie sadzy. Pojazd w trakcie wykonywania tej czynności nie porusza się, ale silnik pracuje z prędkością ok. 3000 obr. /min. Wymuszone dopalanie sadzy trwa ok. 30 minut oraz możliwy jest do przeprowadzenia w przypadku, gdy poziom sadzy zalegającej w filtrze nie przekroczył jeszcze granicznego poziomu.

Wypalanie serwisowe DPF

Po przeprowadzeniu oczyszczania filtra cząstek stałych w trybie serwisowym należy wówczas wymienić także olej silnikowy. Jest to konieczne, ponieważ stary olej został rozrzedzony nadmiernymi dawkami paliwa, które zostały dodawane przez komputer w celu wypalenia zalegającej w filtrze DPF sadzy.

Jeżeli kierowca nie reaguje na sygnały wysyłane przez komputer powiadamiającej o konieczności natychmiastowego usunięcia sadzy z filtra DPF, może dojść do sytuacji, że jej wypalenie nie będzie już możliwe w standardowym trybie diagnostycznym. Dlatego ostatnią deską ratunkową pozostają wówczas próby zaaplikowania specjalistycznych środków chemicznych, które mają na celu rozpuszczenie nagromadzonej sadzy. Niektóre środki dodaje się również do baku w celu obniżenia temperatury spalania sadzy. Warto dodać, że jeżeli oba sposoby nie pomogą oczyścić filtr, wtedy konieczne będzie wymiana filtra, bądź jego usunięcie.

 

Skuteczne czyszczenie filtrów DPF i FAP

Gwarantujemy pełną regenerację Twojego filtra cząstek stałych

 

Złóż zamówienie telefonicznie