Wymiana DPF

Profesjonalna wymiana filtrów cząstek stałych (DPF / FAP)

Wymiana filtrów DPF

Filtr cząstek stałych, czyli filtr DPF jest bez wątpienia bardzo kosztownym elementem, który wchodzi w skład układu wydechowego współczesnego samochodu z silnikiem Diesla. Zakup nowego filtra to koszt kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Natomiast są jednak inne sposoby rozwiązania tego problemu, na przykład, regeneracja filtra, usunięcie go lub zdobycie zamiennika filtra DPF, który odpowiada danej marce samochodu. Całe szczęście, że na rynku pojawia się coraz więcej zamienników i są one dużo, dużo tańsze. Ich ceny sięgają od 1500 do 2500 zł. Niestety, oferta jednak wciąż jest bardzo skromna i nie dotyczy wszystkich modeli oraz wersji silnikowych.

W odniesieniu do filtra DPF, w przypadku znacznego przekroczenia wartości ciśnień na wyjściu z filtra i procedura czyszczenia nie daje zamierzonych oczekiwanych rezultatów — wówczas jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana filtra na nowy. W katalogach BMW oferowane są oryginalne filtry, zalecane przez producenta. Procedura wymiany filtra DPF polega na demontażu starego filtra, montażu nowego wraz z czujnikiem ciśnienia oraz temperatury, a także kodowanie wymiany w systemie diagnostycznym pojazdu. Oczywiście po ukończeniu wymiany takiego filtr DPF, konieczne są również testy sprawnościowe.

Wymiana filtra DPF

Całkowite usunięcie osadów z sadzy, popiołu, oleju i innych osadów PM10

Niski koszt usługi w stosunku do wymiany DPF na nowy

Wysoka skuteczność dochodząca do 99% oryginalnej przepustowości filtra

W pełni ekologiczna i przyjazna dla środowiska

Nadaje się do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów

Wymiana filtrów DPF – cennik

Wymiana filtra DPF / FAP

Dotyczy samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych do 3,5 ton

Cena zawiera demontaż starego filtra i montaż nowego, diagnostykę oraz kasowanie błędów (do ceny należy doliczyć koszt nowego filtra w zależności od marki pojazdu)

od

890 zł brutto

Wymiana filtra DPF / FAP

Dotyczy autobusów oraz samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony

Cena zawiera demontaż starego filtra i montaż nowego, diagnostykę oraz kasowanie błędów (do ceny należy doliczyć koszt nowego filtra w zależności od marki pojazdu)

od

1240 zł brutto

Wymiana filtra DPF / FAP

Dotyczy traktorów oraz pojazdów budowlanych i rolniczych

Cena zawiera demontaż starego filtra i montaż nowego, diagnostykę oraz kasowanie błędów (do ceny należy doliczyć koszt nowego filtra w zależności od marki pojazdu)

od

1240 zł brutto

Wymiana DPF

Pełna diagnostyka filtra DPF / FAP

}

Realizacja nawet w 24 godziny

Nowoczesne i ekologiczne maszyny

Z

Kompleksowa obsługa naprawy filtrów

h

Gwarancja na 2 lata bez limitu kilometrów

Jak wygląda wymiana filtra DPF?

Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (Diesel Particulate Filter), jest kluczowym elementem układu wydechowego pojazdów z silnikami diesla. Jego głównym celem jest redukcja emisji mikroskopijnych cząstek stałych powstających w procesie spalania paliwa.

Filtr DPF składa się z ceramicznego rdzenia, który zawiera kanaliki o mikroskopijnej średnicy. Te kanaliki działają jak sita, zatrzymując cząstki stałe, a jednocześnie umożliwiając swobodny przepływ spalin. Filtr DPF działa w dwóch trybach: pasywnym i aktywnym.

W trybie pasywnym, cząstki stałe są gromadzone wewnątrz filtra, podczas gdy czyste spaliny przepływają przez kanaliki. Jednak w miarę upływu czasu, ilość cząstek stałych w filtrze DPF zwiększa się, co prowadzi do wzrostu oporu przepływu spalin i utraty wydajności silnika.

Aby zapobiec zatykaniu się filtra, konieczna jest jego regeneracja lub wymiana. Podczas regeneracji dochodzi do usuwania nagromadzonych cząstek stałych z filtra, przywracając mu pełną funkcjonalność. Regeneracja może odbywać się na kilka sposobów, takich jak termiczna regeneracja, chemiczna regeneracja lub mechaniczne czyszczenie filtra.

W przypadku wymiany filtra DPF, stary filtr jest usuwany, a na jego miejsce montowany jest nowy filtr. Wymiana filtra DPF jest bardziej skomplikowana i czasochłonna niż regeneracja, jednak może być konieczna, gdy filtr jest poważnie uszkodzony lub zatkanie jest nieodwracalne.

Wymiana filtra DPF wymaga precyzji i doświadczenia, dlatego zaleca się skorzystanie z usług profesjonalnego warsztatu. Proces obejmuje demontaż elementów układu wydechowego, wyjęcie starego filtra, zamontowanie nowego filtra i ponowne skompletowanie układu wydechowego. Ważne jest również dostosowanie i programowanie układu sterującego pojazdem, aby uwzględnić nowy filtr DPF.

Wnioskiem jest to, że filtr cząstek stałych (DPF) jest kluczowym elementem dla pojazdów z silnikami diesla, mającym na celu redukcję emisji cząstek stałych. Regeneracja lub wymiana filtra DPF są niezbędne, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i utrzymać jego wydajność. W przypadku wymiany filtra DPF zaleca się skorzystanie z profesjonalnych usług, aby zapewnić prawidłowy montaż i skonfigurowanie układu wydechowego pojazdu.

 

Skuteczne czyszczenie filtrów DPF i FAP

Gwarantujemy pełną regenerację Twojego filtra cząstek stałych

 

Złóż zamówienie telefonicznie